Wednesday 11 March 2015

AKTIVITI KAKAK DI TADIKA ABS


Pagi ni nak shared pictures kakak sepanjang sekolah kat tadika ABS. Thank you teacher cikin & teacher Fatini berkongsi segala picture tuan muda & puan muda di dalam facebook TADIKA ABS NASYRAH STRIDE. Jom kita layan pictures anak-anak di tadika ni.


AKTIVITI KEDUDUKAN DAN BARANG DALAM TADIKA








 
BELAJAR MENGENAI BENTUK







MARI BELAJAR SOLAT














SUSUNATUR









Alhamdulillah sepanjang di tadika ni, banyak improvement daripada kakak. Dari segi pembacaan masih lagi merangkak but, dari suku kata dah laju dan dah kenal huruf dengan lancar. Penulisan pun ada peningkatan biarpun ad abesar, kecik tapi ok lah. Tak boleh nak expect terus pandai laju macam dewasa pulak. Pengiraan pun dah boleh kira 1-100. Walaupun ada yg tercicir nombornya. Setiap perkataan kakak nak sebut pasti 2 bahasa English & melayu. Banyak words English dia dah paham. Dari segi solat alhamdulillah banyak juga doa dia dah hafal walaupun sebutan tak clear dan adakala pening juga apa yg kakak baca ni. lelama leh paham lah. Doa sebelum makan, selepas makan kakak sentiasa amalkan bukan di sekolah jer, juga kat rumah mahupun makan kat luar. Mummy proud dgn kakak. Doa sebelum tido selalu kakak amalkan. Biarpun mummy selalu lupa, kakak yg mengingatkan. Al-fatihah, asmaul – husna pun dah mula hafal. Ya allah moga terangkanlah hati anak2 ku , mudahkan pembelajaran nya masuk ke dalam hati dan otak nya. Amin..
Semoga kakak success dunia dan akhirat. Moga menjadi ummah solehah dunia dan akhirat. Belajar rajin-rajin ye kakak. Jadi contoh pada adik-adik.

 

 

 
 

No comments: